Saturday, July 17, 2010

PERMULAAN.

"homaiikaihh,hebatnya dea neh"

"huyoo, beshhnya baca luahan hati dan idea2-idea bernas dea neh"

"wah, dea neh kreatifnyaa "

"fullamak wehh, kemas gila dea edited gmbr,edited pages "

Best jadi stalker pages orang,okay, maksud aku hnya tgk orang2 punya cara penulisan,cerita2 mereka.peminat dlm diam dalam setiap cerita mereka tuliskan,aku jeles . ye, mmg jeles bila ada org bole buat apa yang aku ta bole buat, rase mcm aku neh sangatlah kuno , lebeh kuno dri orang2 zaman paleolitik ,kepada org2 zaman itu,tolong jgn terasa, ok ok, aku mengarut,lantas ..

"bestnya kalo aku pon ada aku punya sendiri, mesti aku pon bole tulis,edited dgn adanya platform aku sndiri utk aku luahkan apa yg trbuku, apa yg berlaku disekeliling aku "yg terdetik dlm hati aku, maka ..

Wujudnya 'ini',ini yg dipanggil blog.blog ape?ape tuh blog? blog tuh lah alternatif orangpadazaman sekarang neh mnggunakan teknologi di hujung jari untuk 'meng'ekspirasikan ceritahidupmereka, ala, lebyh kurang mcm diari lah kan,diari yg boleh kita save dlm komputer,yeke?akubedal je sbrnya neh, jadi aku dgn bangganya buat blog utk aku sendiri tanpa tunjukajar sapesape, senang je pun, yes yes !

Sebagai permulaan, ta bnyk yg aku tahu pasal blog neh,aku ta tahu sngt nak edit2 segala bnda,jadi,aku akan belajar supaya aku jdy pro dalam berblog neh,masuk smpai peringkat antarabangsa, ecewahh, lebih2 pulak, tolong jgn menyampah . yah, best ghupenya blogneh,baruku tahu.

Untuk entry permulaan neh,lebih afdal rasanya aku cerita serba sedikit pasal diri aku, taleh aa bebnyk,nnti org carik aku nak mintak autograph,sikit sudah, hee, lama sembang bru sekarang nak perkenalkan diri, ta patot ta patot, ishhhh , tapi tape,lgy elok dari tade langsungkan ..

Jadi,aku yg dimksudkan disini ialah seorang gadis yg diberi nama Nur Athirah,nama yg cukup ringkas dan mudah untuk diingti juga mmepunyai makna baik2,pandai mama abah pilih,akubersyukur, hee, ok, aku pon ade name glemeeerrrrr, org sekeliling aku gelarkan akuTYRAbukan tyra banks tu ya, tyra shortform for athirah, haha, alahai, asal aku rase ayat2 akumcmskema gila neh?ntah, lantok lah, lanyak sajee.

Aku neh hanya manusia biasa, ada mata,ada hidung, ada tangan, ada telinga,ada mulut , dll ,yg sempuruna dri segi fizikal,alhamdulillah,ta besar ta kecik, ta cantik ta huduh, ta gemuks,ta kurus,ta tinggi tapi pendek, ooppps, pendek tu SLOW sikit, sensitip , kurang ketinggian tape atau kecik molek lebih elok, haha.

Aku suke mcuba sesuatu yg baru, merasa satu nikmat hidup yg luar biasa sng tmenyeronokkan bg aku, maksud aku, aku nak mencapai tahap mnjdi yg terbaik dlm segala ygaku lalui, aku suka pada persekitaran yg kemas,teratur, ta suka menyemakkan pikiran dgn hal yg remeh temeh,aku suke tgk org lain gembira sbb aku berasa gembira bila tgk org gembira mcm aku rasa gembira sekarang,kesedihan,kekecewaan dulu merubah aku agar lebih tabah.Aku suka budak2tecik, bagi sape2 yg ade anak2 kecik, tlg jgn bg dekat dgn aku takot nnti buda kkecik tuh da tanak kat korang balik, hehe, aku suka tidur, yes, itu stu kemestian bg aku, bila aku tensen, aku tidor, ubat paling baik aku rasa, aku suka gelak, boleh jdkan aku sentiasa nmpk ceria dan awet muda, tanaklah jd tua sebelum usia.wee ! Aku suke mkn, tp mkn sikit, aku pon pelik kenapa aku suke mkn tp dlm kuantiti yg sikit, masalah-masalah, brrrr, kadang2 aku cepat sensitif, tp bilaade sesuatu yg buat aku ketawa semua tuh akan hilang sekelip mata. Tuh yg akusuka ! aku tanak jd org yg paling lemah sbb aku tanak org mainkan aku, aku suka bila mama masak,masakan mama paling sedapppppppp didunia,patot mama kne bukak restoran ke jd che fkat hotel ke, tp, ishh,mama tanak pulak, haha,bodek bodek*hee,sememamgnya terbaik dri mama!sayang mama,aku ramah tapi aku ta selalu mulakn dulu, maksd aku, orang lain kena approach utk memulakan perbualan dgn aku, bukan aku sombong, tp aku PEMALU orgnyaa,aku simple ,ade kesukaan dan ketidaksukaan aku sendiri, segalanya aku rasa akan aku simpan dlm hati.Aku memahami dan sukar difahami org kadang2. Orang boleh percaya dan boleh luahkan rahsia dea pada aku sbb aku seorg yg pandai simpan rahsia, percayalah, itu stu kebenaran ,jgn risau kalo ade rahsia ke,masalah ke, bole share same2, mane tahu bole tolong sikit2.Aku suka tgkp gambar,posing pelik2 dan ditangkap gmbr,edited gmbar, ouh,memangkesukaan,hik hik, contohnya ini la..


tadaaaa !!


posing pelik2 .hihii..

DAN INI JUGA
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'""








ok,ini muka yg terlebeh edited,tolong ignore -_-"

Yang penting, aku sayang ALLAH, sayang family aku,aku sayang org yg tersayang,aku sayang kawan kawan.
okok,rase mcm mase mencemburui aku ,ok ,tipu, aku da ta thu nak merepek apa da, jadi ,tu saje utk kalik ini,


tata.adiosaa.. :D

2 comments:

Anonymous said...

wahhh.. tyra hebat!

tyramissu said...

hahs,hebat aponye weh;D